OTVARANJE MALIH KAMPOVA U ISTRI

O projektu

Značaj kamping sektora Istre vrlo je velik s obzirom da on čini čak 51% ukupnog kamping kapaciteta Hrvatske, a od ukupnog broja noćenja u Istri kamping ostvaruje čak 45%.

Novi trenovi u kamping turizmu nalažu da se pronađu novi načini borbe s globalnom konkurencijom, a upravo je inovativnost jedan od najvažnijih oružja neophodnih za postizanje željenih rezultata. Inovativnošću i stvaranjem novih proizvoda moguće je zadovoljiti potrebe potražnje, proizvesti novu tržišnu nišu i percepciju kvalitete, a jedino pravim poslovnim modelom moguće je osigurati razvoj željenih aktivnosti, povećati produktivnost i generirati dobit. Upravo se projektom razvoja i otvaranja malih kampova nastoji potaknuti razvoj obiteljskih gospodarstava Istre koja bi pružanjem ugostiteljskih usluga smještaja i ostaloga djelovala razvojno na cijelu regiju.

Projekt Mali kampovi Istre pokrenut je inicijativom Upravnog odjela za turizam Istarske županije i potpomognut od strane Ministarstva turizma, u suradnji sa sljedećim tijelima: Kamping udruženjem Hrvatske (KUH), Communico d.o.o. Pula (usluge poslovnog savjetovanja) i Udruge ruralnih kamper odmorišta (URKO) a u cilju kreiranja sustava i otvaranja malih obiteljskih kampova i kamp odmorišta.

 
U svrhu upoznavanja šire javnosti s projektom te mogućnostima koje otvaranja malih kampova pruža, održano je osam radionica u istarskim gradovima:

Grad Datum Vrijeme Lokacija
Labin 10.02.2015. 18:00h Gradska knjižnica
Poreč 12.02.2015. 18:00h Obrtnički dom
Novigrad 23.02.2015. 17:00h Hotel Maestral
Rovinj 24.02.2015. 17:00h MMC
Pula 25.02.2015. 18:00h HGK
Pazin 26.02.2015. 17:00h Spomen dom
Buzet 02.03.2015. 17:00h Narodni dom
Vrsar 03.03.2015. 17:00h Hotel Pineta

Radionice su bile iznimno dobro posjećene i zabilježeno je gotovo 800 sudionika što govori o potrebi provedbe ovog projekta ali i o velikom interesu javnosti i potencijalnih investitora. Osim radionica otvorenim za javnost i sve zainteresirane, održani su sastanci s predstavnicima gradova i općina kako bi se i javnom sektoru na lokalnoj razini pobliže protumačile prostorno-planske mogućnosti i potencijal koje mali kampovi nose.

Mali kampovi i potencijal otvaranja u Istri

Malim kampovima obično se smatraju smještajni objekti kapaciteta do najviše 200 osoba ali treba napomenuti da ta brojka nije zakonski određena već je stvar marketinga koji ih tako predstavlja. To znači da ovisno o određenom tržištu, web portalu ili kamping vodiču ta brojka može varirati između maksimalnog kapaciteta od 100 do 300 osoba. Oni su potencijalno nova konkurentska prednost Istre, a s obzirom da su sadržajno jednostavniji i profilirani na sasvim specifična tržišta (kampovi za ronioce, surfere, bicikliste, avanturiste, speleologe, berače gljiva i sl.) privlače ciljane skupine gostiju. Nudeći istinsku obiteljsku atmosferu u kontaktu s domaćinom, postaju mjesta savršenog opuštanja, mira i odmora od svakodnevnog stresa, a nudeći tradicionalni istarski doživljaj pružaju specifičnu ponudu koju nije moguće doživjeti u drugim krajevima.

S druge strane, mali kampovi predstavljaju idealna mjesta za kraća zaustavljanja tijekom proputovanja (posebice kamp odmorišta). Europski trendovi ukazuju na porast broja uređenih kamp odmorišta pa tako trenutno postoji oko 6.000 kamp odmorišta, od kojih u Hrvatskoj postoje registrirano manje od desetak. U Njemačkoj je primjerice, kao izrazito jakoj kamping naciji, nacionalni autoklub ADAC izdao poseban vodić za kamp odmorišta koji obuhvaća čak 4.600 objekata u 37 zemalja dok je za Hrvatsku navedeno tek dvadesetak. Slično je i s nizozemskim ANWB vodičem malih kampova kojih je predstavljeno 1.700 u 20 zemalja. Razvidno je da za izgradnju ruralnih kamp odmorišta, kao i malih kampova u unutrašnjosti Istre, postoji vrlo veliki potencijal kojeg je u Istri potrebno iskoristiti.

Istra, kao najjača turistička regija Hrvatske, ima sve preduvjete za razvoj konkurentne ponude malih kampova, a kako se uz kvalitetu i autohtonost traži i različitost, u ostvarenju toga cilja ona i ovoga puta postaje siguran pobjednik.