HR | IT | EN

DROP-APP: Konferencija o primjeni digitalnih alata u nastavi i prevenciji ranog napuštanja škole

  • „Primjena digitalnih alata u nastavi radi podizanja motivacije učenika i prevencije ranog napuštanja škola“ bila je tema Završne konferenciju projekta DROP-APP give voice to youngsters through new technologies to fight drop-out!, održane u petak 9. lipnja 2017. u Circolu - Zajednici Talijana Pula. Konferenciju je organizirala Istarska županija u suradnji s Medicinskom školom i Industrijsko-obrtničkom školom iz Pule, koje su aktivno sudjelovale u aktivnostima projekta.

    Partneri projekta predvođeni vodećim partnerom, Strukovnim centrom za obrazovanje Civiform iz Italije, predstavili su rezultate i svoja iskustva iz provedbe projekta. Kroz prezentaciju pod naslovom „Projekt Drop-App: inovativni pristup motivaciji učenika i borbi protiv ranog napuštanja škola“ voditeljica projekta Michela Castoglione iz Civiforma predstavila je partnerstvo, glavne ciljeve i aktivnosti projekta. Profesorica Ana Krelja iz Medicinske škole predstavila je radionice s učenicima bazirane na ICT alatima, a profesor Dragan Radovanović iz Industrijsko-obrtničke škole prikazao je video uratke koje su snimili učenici te iskustva za vrijeme snimanja i pripreme videa. Ostali partneri projekta također su ukratko predstavili svoja iskustava i utiske iz provedbe: Scuola Crentrale Formazione (Italija), BFI – Institute for vocational advancement (Austrija), Etudes etchantiers Corsica – ECC (Francuska),Christliches Jugenddorfwerk Deutschlands – CJD (Njemačka), IES Valle de Aller (Španjolska).

    U drugom djelu konferencije slijedila su predavanja o podizanju motivacije učenika primjenom novih tehnologija, te o analizi i prevenciji napuštanja škola.

    U prvom dijelu usmjerenom na korištenje digitalnih tehnologija u nastavi, prezentaciju pod nazivom „Digitalizacija u nastavi je prilika a ne prijetnja“ održao je Esad Mujaković, ravnatelj Osnovne škole Vladimir Nazor Vrsar, u kojoj je digitalno obrazovanje svakodnevno integrirano u nastavi, a učenici postižu veći uspjeh na natjecanjima.

    Zatim su ravnatelj Čedomir Ružić i učenici Srednje škole Mate Blažine Labin Massima Milevoj, Elena Miletić i Marko Klapčić predstavili mobilnu aplikaciju "Zaustavimo nasilje u školama!", koja je rezultat EU projekta Youth Democracy Project Thin Line - ”Stop Bullying in Schools!”, Grada Labina, Srednje škole Mate Blažina i norveškog grada Sandnesa i njihovog gradskog vijeća mladih, financiranog iz programa "Mladi na djelu".

    Učenici Ekonomske škole Pula su kroz prezentaciju predstavili svoj prijedlog izgleda i sadržaja školske web stranice te kako bi ju učinili zanimljivijom i privlačnijom učenicima. Prezentaciju su pripremili u sklopu projekta Do the Right(s) Thing! na radionicama demokratske participacije na temu „Ljudska prava u doba digitalnog građanstva“, na kojima su, između ostalog, učili o tome kako biti aktivan građanin te predstavnicima vlasti prenijeti svoje ideje i prijedloge.

    U drugom djelu, posvećenom motivaciji učenika i prevenciji napuštanja obrazovanja, predavanje na temu „Napuštanje škole u kontekstu rizičnih ponašanja mladih i moguća rješenja“ održala je doc.dr.sc. Mirjana Radetić-Paić, dekanica Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli te se osvrnula na glavne rizične čimbenike za napuštanje škole, a to su obitelj, vršnjački čimbenici, društveni kontekst i škola. Na kraju, Ljiljana Rotar, pedagoginja Medicinske škole Pula, predstavila je školski projekt „Nove tehnologije - stari odnosi“ čija je autorica.

    Projekt DROP-APP je počeo u rujnu 2014. te završava u kolovozu 2017. godine. Cilj mu je definirati, testirati i širiti efektivne strategije za prevenciju i borbu protiv ranog napuštanja škola, s obzirom da u Europi oko 5 milijuna mladih ne završava obavezno obrazovanje te da je jedan od ciljeva strategije Europa 2020 smanjenje stope ranog napuštanja škola na manje od 10%. Temelji se na upotrebi ICT alata i metoda radi poboljšanja izražaja mladih s ciljem poboljšanja svijesti o pravim uzrocima njihovog nezadovoljstva. Kroz projekt se promovira samopouzdanje, kritičko razmišljanje i autonomija učenika, a putem ICT alata se pojednostavljuje interakcija i dijeljenje emocija i informacija među vršnjacima.

    12.06.2017.