Temeljem čl. 11. Zakona o pravu na pristup informacijama (“Narodne novine” br. 25/13, 85/15, 69/22), Istarska županija otvara i objavljuje dana 31. ožujka 2023. godine

SAVJETOVANJE SA JAVNOŠĆU
o prijedlogu 
Odluke o izmjenama i dopunama 
Odluke o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Istarske županije

1. Otvara se postupak savjetovanja sa javnošću o prijedlogu Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Istarske županije,

2. Savjetovanje s javnošću trajat će od 31. ožujka 2023. godine do 30. travnja 2023. godine. Ovaj oglas objavit će se na internetskom službenom portalu Istarske županije www.istra-istria.hr .

3. Pozivaju se sve zainteresirane jedinice lokalne samouprave, građani, institucije, ustanove, organizacije i udruge, odnosno cjelokupna javnost da u postupku savjetovanja na prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Istarske županije upute prijedloge i primjedbe.

4. Prijedlozi i primjedbe moraju biti čitko napisani na Obrascu za sudjelovanje, s imenom i prezimenom podnositelja i u roku dostavljeni na e-mail: strucna.sluzba@istra-istria.hr

5. Stručna služba Skupštine Istarske županije će u skladu s dostavljenim primjedbama i sugestijama sa savjetovanja napraviti analizu, pripremiti i dostaviti Izvještaj o provedenoj raspravi, objaviti ga do 15. svibnja 2023. godine na web portalu Istarske županije, te dostaviti prijedlog akta Županu Istarske županije radi upućivnaja prijedloga u postupak usvajanja Skupštine Istarske županije. 

6. Za provedbu ovog Savjetovanja nije potrebno osigurati dodatna sredstva u Proračunu Istarske županije za 2023. godinu.

Privici:


Obrazloženje

1. Odredba čl. 1. st. 2 u svezi s odredbom čl. 53a) Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi propisano je, među ostalim, da upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje na temelju javnog natječaja imenuje općinski načelnik, gradonačelnik, odnosno župan, da općinski načelnik, gradonačelnik odnosno župan može razriješiti pročelnika ako ne postupa prema propisima ili općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili neosnovano ne izvršava odluke tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili postupa protivno njima, te da se na prava, odgovornosti, kao i druga pitanja u vezi s radom pročelnika koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju odredbe zakona kojima se određuje radni odnos službenika i namještenika u tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. 

Sukladno odredbi čl. 48. st. 1. točke 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samouprave, izvršno tijelo (čelnik) jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno općinski načelnik, gradonačelnik i župan, usmjerava djelovanje upravnih tijela jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave u obavljanju poslova iz njihovog samoupravnog djelokruga i nadzire njihov rad.  

Odredba čl. 27. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi propisuje da su općinsko vijeće, gradsko vijeće i županijska skupština predstavnička tijela građana i tijela lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave koja donose akte u okviru djelokruga jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave. Odredbom čl. 35. točkom 4. istog Zakona propisano je da predstavničko tijelo, između ostalog, uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave.

Iz navedenih zakonskih odredbi proizlazi da izvršni čelnik jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u obavljanju poslova utvrđenih statutom općine, grada, odnosno županije u skladu s zakonom, poduzima određene radnje rukovodeći se stručnim zanimanjima i sposobnostima pročelnika upravnih tijela. Općinski načelnik, gradonačelnik, odnosno župan usmjerava i nadzire rad upravnog tijela, ali takvu ovlast nema predstavničko tijelo, odnosno u ovom slučaju županijska skupština.

Zbog navedenog, predlaže, da se tekst da su upravna tijela odgovorna Skupštini briše.

2. Predlaže se da se kao posebna ustrojstvenu jedinica unutar Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb ustroji Odsjek za hrvatske branitelje, zdravstvenu zaštitu neosiguranih osoba i humanitarnu pomoć.

Zbog povijesnoga doprinosa obrani i stvaranju suverene i neovisne hrvatske države, treba osigurati sustavnu i dobro organiziranu skrb i pomoć u rješavanju problema s kojima se susreću u poslijeratnim vremenima hrvatski branitelji. Branitelji su raznolika društvena skupina, u kojoj se pojedinci međusobno razlikuju po svom imovinskom i socijalnom položaju, obrazovanju, dobi, spolu, interesima, zaposlenju i društvenoj uključenosti, zdravstvenom i psihičkom stanju. Zato se polazi od toga da je nužno primijeniti individualizirani pristup svakom branitelju i poštovati ga kao zasebnoga i važnoga pojedinca.

Polazeći od činjenice o potrebi zaštite dostojanstva svih hrvatskih branitelja Domovinskoga rata, potrebe poštivanja osobnog dostojanstva branitelja i socijalnu osjetljivost prema braniteljima i članovima njihovih obitelji, postoji potreba da se ojača nadležno upravno tijelo i da se ustraje na dosljednosti i pravednosti sustava prema onima koji su podnijeli žrtvu. Stoga zajednica mora pravedno i časno odati priznanje. Politika za branitelje mora poticati i omogućavat  punu socijalnu reintegraciju branitelja u svijet rada, lokalnu zajednicu i društvo u cjelini uz potporu sustava, stoga se vezano za ovu zadaću osniva Odsjek za hrvatske branitelje, zdravstvenu zaštitu neosiguranih osoba i humanitarnu pomoć kako bi Istarska županija bila osposobljena prihvatiti najavljeni sustav decentralizirane brige o hrvatskim braniteljima, ali i drugim osjetljivim skupinama građana. 

3. Dopunjavaju se ovlasti Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb Istarske županije iz razloga donošenja  Zakona o civilnim stradalnicima domovinskog rata („Narodne novine“, broj 84/21) kojima se dopunjuju ovlasti vezano za postupanje i rješavanje po pojedinačnim zahtjevima građana i Zakona o socijalnoj skrbi („Narodne novine“, broj 18/22,46/22 i 119/22.) kojim su predviđene nove ovlasti Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb koji:

  • provodi upravne postupke i donosi rješenja o ispunjavanju mjerila za pružanje socijalnih usluga i rješenja o prestanku pružanja socijalnih usluga u slučajevima propisanim zakonom kojim se uređuje socijalna skrb, a izmjene unosi u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi
  • najmanje jednom godišnje obavlja kontrolu ispunjavanja mjerila za pružanje socijalnih usluga utvrđenih rješenjem
  • organizira edukacije stručnih radnika pružatelja usluga za koje je donio rješenje o ispunjavanju mjerila za pružanje socijalnih usluga. 

Stručna služba Skupštine